Gå til innhold
Arkivverket

[#3208] Los Jørgen Hansen i Drøbak


Gjest Kjell Hamberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Hamberg

Søker etterkommere etter los Jørgen Hansen, f. 1792 i Røyken. Ved FT1865 (RHD) bodde han i Drøbak med ektefelle og en pleiesønn, Wilhelm, som jeg tror er barnebarnet deres.Hvis jeg har rett, het faren Kystel Albrechtsen og moren Agnethe Jørgensdatter.Matros "Wilhelm Kjøtstaalsen" finner jeg igjen som stuert "Vilhelm Tjøstelsen" i FT1900 for Frogn i Akerhus.Noen som kjenner seg igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Fredriksen.

I folketellinga 1875 i Drøbak, på samme adresse som oldefaren/tippoldeforeldrene mine står det en Los Henrik Martin Jørgensen, født 1826 i Drøbak. Kan han være sønn av Jørgen Hansen? Mvh Eva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Kan godt være! Og takk for tipset. Jeg har foreløpig bare hatt familysearch.org som kilde for å finne Jørgen Hansens barn. Da finner jeg fødsel for 4 døtre, hvorav ihvertfall 1 giftet seg og fikk etterkommere. Mener å huske i farten at kirkebøkene for Aas/Drøbak for en periode fra ca.1823 har gått tapt, men kanskje konfirmasjoner alt. giftemål kan gi de nødvendige opplysningene (ihvertfall for de barna som vokste opp).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Jeg kikket etter i RHD: los Henrik Martin Jørgensen i FT1875 ser ut til å være identisk med los Martin Jørgen Jørgensen i FT1865 (Drøbak). I FT 1865 bor denne Henrik Martin/Martin Jørgen (enkemann, f.1826 ved begge FT) hos faren Jørgen Jørgensen.Et annet alternativ som sønn av Jørgen Hansen er da Christian Jørgensen, f. 1819 i Drøbak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.