Gå til innhold
Arkivverket

[#3209] Er du god på Sverige?


Gjest Brynhild Wik Opdal
 Del

Recommended Posts

Gjest Brynhild Wik Opdal

Etter mange års grubling og undersøkin, kan det se ut til at vi har fått napp. På min mormors dåpsattest står far oppgitt som Alvin Valun,f 1872(?)Østersund, Sverige.Vi har i familysearch funnet:Albin Olof Emanuel Wallin f 1879 i Hotagen Jämtland Sverige, død 17. juni 1970Hvordan finner jeg mere informasjon om denne Albin? Kan du hjelpe??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingjerd van Bruggen

Hei! Jeg har selv slekt fra Sverige - fra Wärmland. Om jeg er god på Sverige vet jeg ikke, men jeg kan fortelle deg litt om hvordan jeg gikk frem for å finne det jeg har. Jeg visste såpass som stedet de kom fra og ca. årstall. Jeg ringte da til det lokale bibliotek, som kunne henvise meg videre til riktig sted. Slik kom jeg etterhvert frem til et arkiv i Karlstad som kunne hjelpe meg mye. Nå har de kirkebøker og husforhörslängder kun for Wärmland, men det finnes kanskje tilsvarende arkiver andre steder også. Jeg har vært og besøkt dem i Karlstad noen ganger, men jeg har også fått hjelp av mitt lokale bibliotek til å bestille husforhörslängder, som finnes på micro-kort. Det kan bestilles fra Sverige. Du må bare begynne et sted, og som regel vet de noe på de forskjellige bibliotek. Lykke til! Hilsen Ingjerd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingjerd van Bruggen

Hei igjen! Bare en ting til. Jeg fikk mye hjelp ved å ringe til det prestekontor hvor "mine" personer tilhørte da de døde. Dette kan kanskje hjelpe deg litt siden hans dødsfall er forholdsvis "nytt". Hilsen Ingjerd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Woje

Hei! Du kan komme i kontakt med andre svenske slektsforskere på "genealogi.aland.net/discus/messages" søk på landskap og sokn.Der kan du legge ut spørsmål. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Brynhild Wik Opdal

Takk for hjelpen alle sammen! Vi har nå funnet informasjon som familien har "savnet" i 50 år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Berg

Hei! For de som leter etter slekt i Sverige er det muligheter for å låne og/eller kjøpe mikrofilmkort hos det svenske arkivverket i Ramsele. Dette kan bestilles over Internett etter at man har fått tilsendt kundenummer. Adressen er: http://www.svar.seMvh Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brynhild Wik Opdal,

Takk for tipset. Vet du kanskje også hvor man kan finne emmigrantinformasjon fra Sverige - USA?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jan nelson

Researching Bernt H. Wigen (name may have been misspelled in immigration.) Immigrated from Norway 1882. Possible name of wife Caroline. Daughter Carin M.B. Wigen b.20 Oct.1870Norway,m.11Dec.1894 Waest Valley,Marshall,Minnesota to Anders Nilsson (Andrew Nelson in US)Carin d. 17 Aug 1946 Thief River Falls,Pennington,Minn. Looking for information and possible ancestors.I do not read Norwegian. I do not know where to put this in the forum. Help appreciated.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Jan Nelson: Your letter has been copied to a separate topic, see no. 1185.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.