Gå til innhold
Arkivverket

[#3217] Ole Sigurd Bergersen fra Høland


Gjest Eva Lillian Vedahl
 Del

Recommended Posts

Gjest Eva Lillian Vedahl

Jeg prøver å hjelpe en tante av meg til å finne hennes farfar og farmor. Vi leter etter foreldrene til Ole Sigurd Bergersen f. 21.02. 1894 i Høland eller Trøgstad. Eidsberg kan også være en mulighet. Min tante trodde at farfaren het Engebret eller Embret og farmoren Anne. Grunnen til at hun vet såpass lite om dette, er at Ole Sigurd døde så tidlig som i 1927 og da var min tante bare 6 år. Ole Sigurd var gift med Inga Marie Hellegård fra gården Hellegård i Søndre Høland. Håper noen kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Noe av det "verste" (misforstå meg rett) man kan gjøre er å regne med at gamle folk er pålitelige primærkilder når det gjelder slekt. Min erfaring er at mange ikke helt klarer å legge tid og år mellom seg selv og de begivenhetene/personene de faktisk husker. Opplysningene er derfor som oftest riktige i seg selv, men ligger feil i tid.Med såpass (delvis) blandede opplysninger du har, ville jeg gått gradvis fram via kirkebøkene. F.eks. kan giftemålet mellom Ole Sigurd og kona være et pålitelig startsted. Med utgangspunkt i at vielser ofte foregikk på brudens hjemsted, er kirkeboka som dekker Søndre Høland et brukbart sted å begynne for å finne de riktige navnene å starte med.Medmindre noen her i DA sitter på de nødvendige opplysningene og kan bidra på strak arm...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.