Gå til innhold
Arkivverket

[#3219] Ole Toresen og Agnethe Larsd., Lillehammer 1865


Gjest Berit M Gaarder
 Del

Recommended Posts

Gjest Berit M Gaarder

Har fått en forespørsel fra Amerika: Ole Horn Thorson og Agnetha Blegen Thorson utvandret til Amerika i 1865. De hadde barna Ingeborg 10 år og Elisa 8 år. Jeg finner denne familien i Lillehammer i tellingen for 1865, med adresse Søndre side av Tvergaden. De må derfor være utvandret etter at tellingen ble foretatt. Ole, Agnethe og Ingeborg er født i Fåberg (hhv. 1826, 1832 og 1854). Elise er født i Lillehammer i 1858. Kan noen finne opphav til Ole og Agnethe, og er det noen som kjenner til evt. slekt her i Norge? De som spør skal til Norge til sommeren.Mvh Berit M Gaarder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Beret Granly

Jeg så på gården Hond (Horn) i ft1801. Ole Horn Thorson må vel være etterkommer av noen her. Det virker slik på navnene der. Blegen er det flere gårder som heter, så det har jeg ikke sett så mye på. Håper du finner noe. Beret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

I IGI finner du ihvertfall dåp for Agnethe Larsdatter Blegen (4.3.1832 i Faaberg). Foreldrene hennes het: Lars Nor Blegen og Eli...Jeg tolker farens navn som Lars "Nord-Blegen", dvs. han bodde på Blegen nordre.Jeg tror Berit Granly har rett når hun nevner Hond (FT1801) = Horn (FT1865). Der finner du nøkkelpersonen Ingeborg Andersdatter, f. 1781. Enke ved FT1865. FT 1801 forteller at mannen het Thore Pedersen og var født ca. 1775.Du må sjekke alt mot kirkeboka, men det er et godt tips at disse to er foreldrene til Ole som ble gift med Agnethe Larsdatter Blegen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.