Gå til innhold
Arkivverket

[#3220] Kristian Høibak,Nedre Eiker


Gjest Bente Bråthen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bente Bråthen

Jeg skulle gjerne ha kommet litt videre på farssiden av min slekt.Er det noen som vet noe om Høibak/Bråthen i Mjøndalen,Nedre Eiker?Mine tippoldeforeldre het Kaisa og Kristian Høibak og kjøpte Aasen i Mjøndalen(g.nr.18 b.nr.12).Kristian var født i 1848 i Modum,men jeg finner han bare på 1900-tellingen.Kaisa kom fra Sverige så der blir det vanskeligere å finne ut noe.De fikk 9 barn. Takknemlig for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Jon Torp

Dette er sannsynligvis oldeforeldrene til en av mine beste barndomsvenner fra Mjøndalen vi snakker om. Dersom en av deres 9 barn het Kolbjørn, så er det vedkommendes sønn som driver bakerforretning i Mjøndalen den dag i dag. De har samme etternavn, står i telefonkatalogen og er kjempehyggelige mennesker. Hils fra meg! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Skogli

Hei! Jeg sitter tilfeldigvis på en kopi, fra Statsarkivet på Kongsberg, av "Fortegnelse over anmeldte dødsfall i Nedre Eiker for december 1929", anskaffet fordi min farmor døde i den måneden. Der finnes også nevnt: Småbruker Kristian Høibak, f. 11.11.1848 i Aamot, Modum, bop. Mjøndalen, som døde i Mjøndalen 21.12.1929. Han etterlot seg da enke Kaisa Høibak, 75 år, bop. Mjøndalen. Videre er nevnt dødsårsak, behandlende lege, 7 barn med etterkommere (herunder ovenfor nevnte Kolbjørn), etc. Hvis du, Bente Bråthen, oppgir en postadresse, kan jeg sende en kopi til deg.Med hilsen Bjørn :-{

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Bråthen

Hei! Tusen takk skal dere ha!Skal prøve å kontakte Kolbjørns etterkommere for å høre om de vet noe bakover i slekta.Kjempegøy å få respons - denne hobbyen er rimelig fersk for meg og jeg har ikke så mye tid å bruke på den,men her får man iallefall inspirasjon til å fortsette!Hilsen Bente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Jonn H. Eriksen

Jeg sender et svar når jeg leser det så det er kanskje ikke aktuelt lenger. Ser at andre kaster seg frampå. Denne Kolbjørnvarianten er nok en generasjon eller to for tidlig. Er problemet fremdelse aktuelt så ta kontakt. jherik@frisurf.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.