Gå til innhold
Arkivverket

[#3242] Nils Andreas Lyngvær f.1872 Sandø, Romsdal


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Jeg søker opplysninger om Nils Andreas Lyngvær født 01.07.1872 på Lyngvær gård , Sandøy i Møre og Romsdal.Han flyttet til Bergen rundt 1912 med sin hustru Gjertrud , som skal være født på Bolsø 21.03.1875.Dersom noen har tilgang til kirkebøker for nevnte områder er jeg meget interessert i opplysninger om hvem som var deres foreldre.Det er mulig at Nils Andreas skal være Nils Andreassen Lyngvær,men skriften er så utydelig at jeg ikke klarer å se om det står et punktum bak Andreas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Mathisen

Hallo Rune,Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg med oppslag i kirkebøker, men vil peke på at en Nils Andreas Lyngvær døde i Bergen 10.01.1947. Om dette er samme person, så ser det altså ut til at han het Andreas, ikke Andreassen. Forøvrig døde også en Gjertrud Lyngvor (!) i Bergen 22.12.1920.MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
Gjest Arne Kjetil Andersen

En venn av meg som bor i Stockholm søker etteranene til sin farfar, Paul Karsten Lyngvær f. 1914, d. 2003 fra Bergen bosatt i Osa i Hardanger.Dette er opplysningene han har.Kan dette være samme slekt ?Mvh Arne Kjetil Andersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Jo, det er samme familie.Paul Karsten var bror til min onkel Knut Lyngvær.De hadde også søskene Bjarne, Magdalon, Borgny og Gunnhild Margrethe.De var alle barn av Nils Andreas og Gjertrud.Knut var gift med min mors søster. Så vidt jeg vet hadde Paul Karsten tre sønner.Om du sender meg en mail til : rthors@broadpark.no , så har jeg mer informasjon om han skulle ønske det. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Arne Kjetil Andersen

Hei Rune ThorstensenVenter fortsatt på svar fra deg. Har du glemt det eller ? Du kan gjerne sende svar til meg på min e-mail: sandsteel@hotmail.com Takk skal du ha for din hjelpsomhet.Mvh Arne Kjetil Andersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Beklager Arne Kjetil, jeg må nok ha oversett mailen fra deg tidligere.Har hatt en svært travel tid med mye reising i jobben, og da har jeg ikke tilgang til slektsprogrammet mitt.Jeg skal se hva jeg rekker å gjøre i kveld, for jeg reiser på ferie i morgen.Skulle jeg ikke rekke det, må du nok vente til jeg er tilbake i mars. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.