Gå til innhold
Arkivverket

[#3252] Peder Aanonsen Helland (1807-1873) og kjpmann Niko


Gjest Kari Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kari Larsen

Ovenevnte Peder er født 23.5.1807 i Stavanger og død i Bergen, og jeg har info om ulike steder han bodde når han var i Bergen. Men han var Nordlands-skipper og førte båter for kjøpmann Nikolaisen, og det skulle jeg gjerne visst mere om.22.2.1873 ble han begravd i Nykirken.Han var gift med bergenseren Karen Magdalene Absalonsdtr Pedersen (23.8.1808-23.12.1885). Hennes foreldre var bergenseren Anna Johanna Monsdtr (1785- begravd 20.6.1819) men Annes foreldre kjenner jeg ikke, og jeg kjenner heller ikke foreldrene til ektefellen Annas ektefelle Absalon Pedersens (Førde 1779-begravd 28.4.1829 i Nykirken, Bergen).Men det er det kanskje andre som vet noe om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Larsen

Ja, jeg har tatt FT 1801 som utgangspunkt for fødselsår, men det er jo bare sånn ca. Dødsfallet er tatt fra Gravlagde i Bergen 1816-1880, Domkirken, ref. 1360 52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.