Gå til innhold
Arkivverket

[#3258] Børre Amundsen f. ca 1820 i Biri ?, gift i Vardal


Gjest Erlend Eriksen Mæhlum
 Del

Recommended Posts

Gjest Erlend Eriksen Mæhlum

Jeg lurer på om noen vet noe om Børre Amundsen som ble gift i Vardal 1848 med Beata Pedersdatter Glestad f.20/8-1817 i Vardal. Børre kjøpte gården Vestre Bjugstad ca i 1860, og giftet seg igjen ca i 1861 med Lisa O. Øverby. Min tipp-tipp oldemor var datter fra 1.ekteskap. Elise født 1854 i Vardal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Thorud

Iflg diverse materiale av Per Braastad var Børre født 1819 på Enger i Redalen, sønn av Amund Eriksen Skonnord (Snertingdal) f 1764 og Berte Marie Christiansdatter. Han eide Nyåsen i Vardal før kjøpte V. Bjugstad i 1863.Per kaller første kona for Berte.Amund var sønn av Erik Olsen Skonnord og Anne Pedersdatter Tømmeråsen iflg Biri&Snd bygdebok.Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Thorud

Fant Berthe Marie Christensdatter begravet i Biri 29 juni 1836, 54 Aar. Avskriften oppgir født 1782, men om dette er fra kirkeboka vites ikke. Hun døde 7 juni.Hvis du finner hennes opphav er jeg interessert.Geirgeir.thorud@c2i.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erlend E. Mæhlum

Jeg søkte på gårdsnavnet Skonnord på Mormonernes Family search, der stod det at Erik Olsen Skonnord var gift ca 1815 med ei Berte Marie Hegge f. ca 1792 i Biri. Tror kanskje dette er samme personene, bare at fornavnet er byttet på Anne/Berthe.Erlend

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tony Liestøl

Frank - slekten fra Trondheim. Søker etter opplysninger om Jon H.Frank som er født rundt 1900, sannsynligvis i Veradl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Thorud

Beklager det handler her om Vardal ved Gjøvik ikke Verdal i Trøndelag.Fant ei Anne Marie Hegge gift 19 okt 1815 m Erik Olsen Skonnord. Sjekker derfor på Familysearch - som oppgir Anne Marie og ikke Berte Marie. Dette er nok en annen familie.Sjekket litt i 1801 FT. Eneste jeg fant som kanskje kan passe var Berthe Marie Christensdatter på Lomsdalen i Land (med forbehold om skrivefeil)- men dette må sjekkes på andre måter. Det er ikke "uvanlig" langt fra Skonnord til Lomsdalen, dvs mange ekteskap er inngått mellom Snertingdal og Land. Kanskje Boka om Land har info?Kanskje vi burde fortsette offline?GeirGeir.Thorud@c2i.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erlend E. Mæhlum

Ok, hvis jeg finner ut noe mer siden skal jeg sende deg en mail. Mail adressen min er mehlum@c2i.netErlend

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.