Gå til innhold
Arkivverket

[#3266] Henrik Blank - Henrick Blanche fra 1500 tallet


Gjest Tony Liestøl
 Del

Recommended Posts

Gjest Tony Liestøl

Søker etter etterkommere til denne personen som er kommet til Hjelmeland fra enten Skottland eller Hjaltland, er dette det samme som Shetland ?. Ryktet om denne personen forteller også at han ble frikjent for en dødsdom fra danskekongen etter å ha duellert med den beste fekteren til danskekongen. Jeg har funnet disse opplysningene fra ulike bygdebøker i Ryfylke, og Rogaland ættelags bøker,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johannes Falnes

Det finst oppskrive mange etterkomarar i Magnus Våge sin artikkel i Rogaland Historielag sitt årsskrift 1942.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Tone Tjensvold Barstad

Jeg er etterkommer etter Henrik Blank. Se mitt innlegg nr. 10104 dd. 13.08.2002. mvh Tone Tjensvold BarstadHvis du vil kontakte meg direkte: tonba@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore H Vigerust

Asgaut Steinnes har skrevet en egen liten bok om Blank-ætta fra Ryfylke (og fra Skottland), bl a med de etterkommerne som etterlyses her. Boka kom ut på 1920-tallet, jeg tror i Haugesund. Tore.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tone Tjensvold Barstad

Asgaut, dette var en ny opplysning - takk skal du ha!! Skal forhøre meg i morgen om biblioteket kan skaffe denne boka! Tone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv Fiveland

Hei! Henrik Blanks sønnesønn Henrik Olavsen Blank bodde på gården Ringja i Nedstrand. Henrik Olavsen Blank fikk tinglyst skjøte på denne gården 24.07.1685. Ringja står i Tysvær bygdebøker bind 7, s. 689.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Lyshol

Mannen min er etterkommer etter Henrik Blank - både på morssiden og farssiden. Kontakt meg gjerne på heidi.lyshol@norway.com!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
  • 1 år senere...
Gjest Kjell Høyer

En Morten Blanche synes å befinne seg i Bergen på midten av 1570-tallet. Senere er han nevnt på Loppa i 1625.Jeg formoder at der er en forbindelse mellom denne og den første Henrik Blanche på norsk jord. Er det noen som kan gi meg forbindelseslinjen?Takker på forhåndKjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.