Gå til innhold
Arkivverket

[#3272] Leinstrand, gårder og slekter


Gjest Håvard Ler
 Del

Recommended Posts

Gjest Håvard Ler

Er interessert i å komme i kontakt med noen som vet mye om gårder og slekter i gamle Leinstrand kommune utenfor Trondheim. Er spesielt interessert i opplysninger om en gård/plass som blir kalt Lien flere steder i kirkebøkene, men har ikke funnet dette navnet i andre kilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Einar Aasprong

Jeg kan ikke mye om gårder i Leinstrand, men har et lite innspill (som du sikkert allerede har tenkt på); "Lien" kan vel også stå oppført som f.eks. Sørli, Romulslien... Slike %li% navn fant jeg ca. 30 av for Leinstrand i Matrikkelutkastet 1950. Og tydeligvis har de sans for humor, for det var også bruk med navn som Utrolig, Endeli og Rolig.Av de mange "Lien" ellers i Sør-Trøndelag var Lien under Gimse og Lia under Meeggen i Melhus de nærmeste jeg kunne finne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
Gjest Håvard Ler

Tar fram dette temaet igjen, for jeg er fortsatt interessert i å komme i kontakt med lokalhistoriker fra Leinstrand.Har noen uløste 'gåter' derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Anne Lise Johansen

Hei! Du har også Lauglo-lien eller lian. Hvis det er disse du leter etter, har jeg masse stoff om familien som bodde der; Ole Jacobsen Laulo. Se folketelling 1865. Lån boka til Erling laulo du, der har du masse om husmannsplassene, selv om det er litt lite med stoff om dem som bodde der. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.