Gå til innhold
Arkivverket

[#3273] Halvor Nielsen , f.ca.1715.Aarstad/Bergen


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Kan noen fortelle meg hvem hans foreldre var.Han giftet seg 16.04.1761 med Malena Jensdatter fra Fløen.Han var forpakter på Lægdene.Hvor mange barn fikk de , og eventuelt når.Jeg antar det er ham jeg finner død i SJ 16.01.1776.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Greta Storm Ofteland

Her har du en del av familien:Jul 18 1762 Niels Halvor Nielsen forpagter Malena Jensdtr AAAug 19 1764 Ingeborg Halvor Nielsen forpagter paa Leiden AAFeb 11 1767 Jens Halver Nielsen forpagter Leiden AAAug 24 1769 Karen Catharine Halvor Nielsen forpagter Legden AASep 09 1772 Marthe Halvor Nielsen forpagter Lægdene Malene Jensdtr AAMed hilsen Greta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Greta Storm Ofteland

Hallo igjen. Det ser ut som dette er noe av slekten min i en eller annen retning. Når det gjelder Niels, kanskje han kan være født i Fana. Men du har kanskje letet litt der? Kanskje fadrene til barna kan fortelle noe om hans slekt. De må du få fra Statsarkivet. Greta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Eg kan no berette følgjande:Halver, f./døypt 1/1 1714 i Fana av foreldre Nils Sæle og Trine, vart 1745 gift med Kari Nilsdtr., Lille Landaas. Ho døydde 3101 1760 som kone til forpaktar Halver Nilsen på Leiden. At han gifte seg oppatt året etter, er ikkje til å undrast. Men eg finn ikkje at han hadde born døypte i Årstad i fyrste ekteskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Og det er vel ikkje til å undrast:Kari var truleg enkje etter dannemand Mons Salomonsen, Lille Landaas, vigd til han så tidleg som 1723. Kari er då pike frå N. Titlestad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

For å gjere samanhengen klår:Moens Salomonsen vart gravlagd på St. Jakob kyrkjegard 15.2. 1744. Men dei hadde ingen born døypte i Fana og Årstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Det er mogeleg det er dei som er foreldre til Salomon, f. 15.6. 1732 og døypt i DK. Men sikker kan ein jo aldri vere, særleg ikkje sidan det er det einaste barnet eg finn med dei som trulege foreldre. Då vart "Kari" skriven Karen, men slikt var vanleg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.