Gå til innhold
Arkivverket

[#3279] Emanuel Nilsen Rushfeldt, f. 1829 i Vadsø.


Gjest Kjell Hamberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Hamberg

Jeg forsøker å finne opplysninger om slekt og opphav til Emanuel Nilsen Rushfeldt (f. 1829 i Vadsø) og kona Fredrikke Marie Olsen (f.1830? i Vadsø?).De emigrerte til USA ca. 1865. Jeg har funnet dem og flere barn i Hayward i Minnesota i FT 1880.Deres sønn Joseph, f.1858, giftet seg i 1882 med Kari Gulbrandsen (eg. Nilsdatter) fra Ådalen i Buskerud. En av Joseph og Karis døtre, Clara Josephine, f.1887, giftet seg i 1913 med Oscar Oliver Hamberg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Gjest Tor Hauge

Ser ved søking på emner om Vadsø at du søker opplysninger om Emanuel Rushfeldt fra Vadsø. Dette er jo et gammelt innlegg, og jeg lurer på om du fortsatt er interessert. Har god del opplysninger om denne slekten. I tilfelle bør jeg sende deg det direkte eller ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Jeg har samlet endel fra andre kilder siden jeg skrev innlegget, bl.a. finnes det en 'Rushfeldt-bok' som sirkulerer i familiekretser 'over there' som jeg har plukket endel fra, men det betyr ikke at jeg ikke er interessert i mer. Du må gjerne sende direkte; e-mail-adressen er: 'khamb@online.no'. Jeg bidrag mer en gjerne med det jeg har.Hilsen Kjell Hamberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.