Gå til innhold
Arkivverket

[#3285] Jørgen Christopher Nagel (Hansen?) Urdahl


Gjest Hans Mathisen <tophat@online.no>
 Del

Recommended Posts

Gjest Hans Mathisen <tophat@online.no>

Jeg holder på med å nøste opp en anerekke for en fjern slektning, men står foreløpig fast på ovennevnte Jørgen C. N. Urdahl, gift med Alette Margrethe Olsdatter Døsen (10.01.1843-10.08.1878). Jørgen ble født i Luster i Sogn 15.07.1834 og døde samme sted 27.04.1913. Jeg leter etter hans foreldre. Muligens var det Hans Hansen Urdahl, f. 1809, og Britte Jørgensdatter, f. ca 1803, men jeg mangler en bekreftelse på dette. Og om disse virkelig var Jørgens foreldre, hvem var Hans Hansen Urdahls foreldre? Var det muligens Hans Arnesen Urdahl, f. 1769, og Metta Torgersdatter Bringe? Om noen sitter med bygdebok for Luster, finnes kanskje svaret der? Takknemlig for ethvert tip. MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Luster bygdebok har svarene. Bind III under Søvde (side 16) og Talle (side 153):Jørgen Christopher Hansson Urdahl (1834-1913) var tredje barn til Hans Hansson Urdahl (1809-1873) og Britha Jørgensdatter (1803-1896), og han var sønnesønn til Hans Arneson Urdahl (1769-1829) og hans andre kone Metta Torgersdotter Bringe (1779-1847).Luster bygdebok utfyller med et vell av detaljer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.