Gå til innhold
Arkivverket

[#3294] Erland Mikkelsen og Aase Larsdatter, Gudbrandsdale


Gjest Anne Henriksen Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Henriksen Johansen

Jeg søker etter foreldrene til nevnte ektepar som 'emigrerte' nordover til Hadsel først på 1800-tallet. De hadde blant annet en sønn som het Lars Erlansen, født 1830 i Gausdal i Gudbrandsdalen. All informasjon om familien mottas med stor takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Hvis du tusker litt omkring i familysearch.org finner du at Erland Michelsen og Aase Larsdatter giftet seg i Øyer 24.4.1828. Du kan også finne flere barn: 1)Morten dpt. 26.12.1828 i Øyer, 2)Lars dpt.3.10.1830 i Follebu, Gausdal, 3)Anne dpt. 1.12.1833 i Follebu og 4)Christian dpt.27.3.1836 i Follebu. (Du må søke med både Aase og Aaste som navn på moren).Familien kan ikke ha reist nordover før etter 1836.Potensielle kandidater for foreldre til Erland Michelsen og Aase Larsdatter? Se f.eks. under gårdene Soelberg og Hovde i FT1801 for Øyer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Henriksen

Erland Mikkelen og Aase Larsdatter sin eldste sønn, Morten, var min tippoldefar. En av mine slektninger som stammer både fra Morten og Lars, har skrevet grundige slektsbøker om denne slekta, de dekker både forfedre og etterkommere. Ta gjerne direkte kontakt med meg. - eva.henriksen@spacetec.no eller - evarh@frisurf.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.