Gå til innhold
Arkivverket

[#3295] Familien Winther, Troms, etter 1800


Gjest Anne Henriksen Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Henriksen Johansen

Jeg har flere personer i min aneliste som jeg lurer på stammer fra familien Winther, Tranøy. Er det noen som enten kan presentere etterkommerne til hele slekta fram til ca 1840 eller sjekke ut mine aner? Det gjelder: -Jakob Jakobsen, bosted Rubbestad, født 1808 i Tranøy. Gift med Lavina Olsd. f. 1807, Tranøy. -Jørgen Jørgensen g.m. Adrianne, bosted Tranøy. Deres sønn Rasmus Chr. var født ca 1835-37 i Tranøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

Har du sjekket Kinnapels utredning om slekten Winther ? Hvis ikke -- sjekk på biblioteket. Det er ett hefte på 30-40 sider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest H. Bjørnholt

Den omtalte utredningen finnes såvidt jeg kan se ikke i Bibsys. Har du noe tips om hvordan man da kan finne den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest H. Bjørnholt

JOda, jeg har sett Simonsens Winther-stamtavle, men de spørsmål jeg søker svar på er i første omgang litt mer generelle: Er Winther én eller flere slekter? Hvorfra? Og hva betyr navnet?(Selv nedstammer jeg fra en bordfører Niels Winther i Flesberg (Buskerud), gm. en Marthe Jonsdatter. Jeg har ikke detaljene her, men de levet på 1700-tallet. Datteren, min 4tipp-oldemor, het Anne Cathrine og var gift Bay)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Kay Olav  Winther d.e.

Jeg er på jakt etter opphavet til mitt familienavn, Winther. Har Winther-familien(e) i Troms noen avgreining til Østlandet? Jeg er fra Hafslund i Skjeberg kommune, nå Sarpsborg. Jeg har aner i Skjeberg-, Rakkestad- og Berg-kommune. Min far, bestefar og oldefar som brukte navnet, bodde alle på Hafslund. Er det mulig å finne fram til mitt Winther-navn via Troms?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.