Gå til innhold
Arkivverket

[#3296] Jørgen Kristiansen Hæhre,Buskerud, Røgeberg-Strøms


Gjest Grete K. Hvidsten
 Del

Recommended Posts

Gjest Grete K. Hvidsten

Ifølge slektsboken er han født i 1787 og død i 1824. Han var gift med Ingeborg Andersdtr Lyngås, født 29.1.1799. Hun har jeg funnet i folke-tellingen i 1801 under Vestfossen, Eger. Han finner jeg imidlertid ikke hverken i folketellingene eller i familysearch. Har noen opplysinger om han. Dessuten etterlyser jeg første kona til hans barnebarn, Johan Kristian Kristiansen født 27.11.1861, død 1931. I andre ekteskap er han gift i Paulus kirke i Oslo med Hilda Amalie Sundhell. Min farfar Alf Johan Kristiansen, født 28.5.86 er barn av første ekteskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Medmindre du med sikkerhet vet navnet på Ingeborg Andersdatters far - det finnes en Ingeborg Andersdatter (2) på Knive også i 1801.Vet hvor Ingeborg Andersdatter og Jorgen Christiansen ble viet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grete K. Hvidsten

Ifølge familysearch er foreldrenes navn Anders Andersen og Kari Hansdtr. Sønnen Kristian Jørgensen er født i Eger 5.5.20; funnet både på familysearch og i folketellingen for 1865 (båtfører i Hokksund). Ingeborg er 2. gang gift med Christopher With Røgeberg den 25.5.1826 enten i Hokksund eller i Kongsberg (forskjellige vielsessteder i familysearch). Denne mannen har jeg funnet. Håper dette er til hjelp. Dessverre har både slektsboken og familysearch en del feil og mangler. Jeg takker for all hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Vet ikke om andre har de samme erfaringene, men mitt inntrykk er at familysearch ikke er helt oppegående når det gjelder Haug kirke og perioden fra rundt 1810 og til noen år forbi 1820. (Enten det skyldes dårlig tilretteleggelse for søk eller manglende data).Tror derfor at det mest givende i din situasjon er å låne en mikrofilmkopi og gå inn på kirkebøkene fra den tiden for å finne f.eks. vielsene for Ingeborg Andersdatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.