Gå til innhold
Arkivverket

[#3303] Christian Andersen/ Sebor Nielsdtr. Helgeland


Gjest Ann Abrahamsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ann Abrahamsen

Christian Olsen f. 1771 sies å være født på Helgeland, og hans mor er muligens Sebor Nielsdtr./ Seborra Nielsdtr. Bosted Hadsel. Sebor er f. imellom 1740-1750. FT1801 og dødslista oppgir forskellige år. Søker Christians fødsel og mer om hans mors aner.an-abr@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Helge Seglsten

Hverken 1801-tellinga eller dødslista (er det kirkeboka for Hadsel du mener?) vil være helt til å stole på når det gjelder fødselsår. Som regel kan du gå ut ifra at 1801-tellinga stemmer innenfor en radius på 10 år. Det kan jo være til hjelp når du begynner å tråle fødselslistene - hvis det ikke kommer mer håndfast hjelp.Per Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann Abrahamsen

Seborg døde i 1819 Hadsel Kirkebok - 77 år, enke (f. 1742) og var 54 år i FT 1801 Hadsel (f. 1747)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vivian Linnerud

HeiPrøvde å se i kikebøkene jeg har for Hadsel, men jeg har ikke disse for det tidspunktet Sebor er født, og jeg fant heller ikke Christian født i 1771, men skal prøve å titte litt senere. Har du prøvd "Custom Search" i mormonerarkivet? Hvis du der søker på filmnr. 0962434 vil du få opp Serbor's fødsel 1747, og også noen Olsen barn som kan være Christian's søsken? Lykke til!Mvh Vivian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.