Gå til innhold
Arkivverket

[#3314] Lorch / Konow


Gjest Ane-Lise Konow
 Del

Recommended Posts

Gjest Ane-Lise Konow

Min tippoldemor het Maria Dorthea Lorch, f. 1/6 1819, d. 12/12 1896. Gift med Jens Kaasbøl Falsen, f. 18/4 1814, d. 12/11 - 1847. Er det noen som kan hjelpe meg med tipp-tipp oldeforeldrene ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Opplysningen om vielsen fant jeg i familisearch. Ellers har jeg ikke noe å bidra med om dåp og foreldre. Sorry!For min egen del har jeg generelt problemer med å få skikkelig tilslag på Trondheim i familysearch. Fra søk i andre prestegjeld har den erfaringen at det faktisk kan stå på egen fantasi når det gjelder å finne varianter på søkekriterier som familysearch kan kjenne igjen, men når det gjelder Trondheim vet jeg faktisk ikke ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Når det gjelder Maria Dorthea Lorch er Trondheim egentlig ikke noe dårlig utgangspunkt. Hvis du går inn på FT1801, vil du se at familienavnet Lorch synes å ha et slags tyngdepunkt i Trøndelag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.