Gå til innhold
Arkivverket

[#3329] Hans Magnus(sen) Wiberg, Bergen


Gjest Erlend E. Mæhlum
 Del

Recommended Posts

Gjest Erlend E. Mæhlum

Jeg lurer på om noen vet noe mere en meg om slagter Hans Magnus(sen)? Wiberg. Han er født ca 1710, gift i Bergen 1748, med Maren Andersdatter. De fikk tilsammen 8 barn i årene 1749-1762. Hans døde i Bergen 1779.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaare Bye

THere was a Commandat Wiberg On Kongsvinger festning about 1720!Toke over after Jacom Matheson whos line came out of ScotlandKaare Bye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Andersen

Kanskje foreldrene står oppført ved vielsen i NK 2 jul 1748? Lenke kan ikke se at det er noe grunn til å tro at han brukte Magnus som mellomnavn. I alle sammenhenger på DA er det brukt Magnuss.. alene, eller med varianter av Wiberg. Hans datter Walborg får derimot en dødfødt sønn kalt Hans Magnus Wiberg.PS Jeg fant bare 7 barn i DA, men det har du vel kontroll på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
Gjest Erlend E. Mæhlum

Ja, du har rett, han fikk bare 7 barn, men noen av de hadde dobbelt navn, så jeg telte feil. Jeg har også forsket på etterkommerne av Hans M.Wiberg, og da har mange fått navnet Hans Magnus eller Hans Magnus Wiberg. Derfor lurer jeg litt på om det var Magnus eller Magnusen.Jeg vil også si tusen takk for innleggeneErlend Mæhlum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.