Gå til innhold
Arkivverket

[#3335] Arnebergslekten - Thorleif Arneberg (1885)


Gjest Kirsten Arneberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Kirsten Arneberg

Hvem er far til Thorleif(f 1885), Olaf (f 1877), Halfdan (f 1879), Carl (f 1884), Anna (f ?) og Gudrun (f 1888) Arneberg. Mor er Karoline Arneberg. Dette er fra Oslo.Takker for all hjelp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være denne familien i 1875? Dersom du går til RHD og søker på Arneberg, finner du bl.a. denne familien:Wesselsgate 6 Andreas Schaft Arneberg Husfader Grosserer 1831 Vanse Karoline Mathilde Arneberg Hustru 1855 Kristiania Marie Christine Arneberg Datter 1862 Kristiania Eivind Arneberg Søn 1863 Kristiania Marie Anderson Tjenestepige 1828 Åmål, Sverige Karoline var sikkert Andreas 2. kone, da det er teknisk umulig at hun kan ha vært mor til disse barna....Andreas S. Arneberg er også å finne i 1865-tellinga for Christiania/Oslo (Pibervigsveien, Trefoldighets Menighet), da med sin første kone Christine Arneberg f. christoffers. og barna Ulrik , Marie C. og Eivind.Tør vedde på at dette er riktige familier, men du bør sjekke i kirkebøkene! Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Baltzersen

Enig med Laila. RHD-1875 og Dig.ark. 1865 gir nok riktig familie. Ellers finner du familien igjen i Dig.ark. FT-1900 for Kristiania med alle Karoline's barn med unntak av Anne. Andreas Schaft Arneberg er altså høyst sannsynlig faren. Prøv å spor familien videre via kirkebøker for Vanse og Farsund, Vest-Agder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsten Arneberg

Tusen takk for svaret! Det var en missing link for meg. Jeg har hele tiden trodd at det var en generasjon mellom Andreas Schaft Arneberg og Thorleif. Men fordi Andreas har 6 brødre og noen av dem har 2 - 3 sønner har jeg ikke klart å finne ut hvem som var i mellom. Jeg har en slektsbok som var utgitt i 1668 altså rett før Andreas Schaft Arneberg giftet seg med Karoline.Da kan jeg nok si at jeg endelig har funnet tippoldefarenmin og dermed også 7 generasjoner før ham.Takk igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.