Gå til innhold
Arkivverket

[#3345] Torvall Berge, fra Borre/Horten


Gjest Siri Ravnanger
 Del

Recommended Posts

Gjest Siri Ravnanger

Søker opplysninger om Torvall Berge, født 1876 i Borre. Han var i 1900-tellingen bosatt i Horten, sammen med sin bror Johan. Begge var snekkerlærlinger. Torvall Berge var etter alt å dømme i Bergen ca 1901-1902, og fikk et barn med en kvinne der. Kan noen hjelpe meg å finne noe om bakgrunnen til Torvall, blir jeg kjempeglad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Der var ein Thorvald Julius Iversen Berge (det kan kanskje vere til litt hjelp ved søk i Borre), fødd ein eller annan gong på 1870-talet, i Bergen nokre år etter 1900. Han var då ungkar og dampskipstenar, m.a. på "Fjalir". Kor mange born han la etter seg med kor mange kvende, finn ein ved å telje i kyrkjebøkene. Men det var i alle høve minst 3 (om ikkje 4) born med 2 forskjellige - på om lag 4 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 3 måneder senere...
Gjest Siri Ravnanger

Jeg måtte ta ham fram igjen, for etterhvert som jeg graver finner jeg flere spørsmål enn svar. Det er nok rette mann, men kan han ha opptrådt under pseudonym i andre "barnesaker"? Er det praktisk mulig å finne ut hvor lenge han oppholdt seg i Bergen(-sområdet)? Giftet han seg her, eller forble han "promiskuøs" resten av sin tid? All informasjon OG RÅD mottas med takk! Siri :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.