Gå til innhold
Arkivverket

[#3354] Mikkel Johannesen, f. 1794, Vestre Toten.


Gjest Kjell Hamberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Hamberg

Slektsforskning langs de rette linjene kan ofte bli kjedelig og tørt. Jeg forsøker derfor så langt jeg kan å danne meg et inntrykk av familiære og sosiale nettverk ved å finne fram til flest mulige slektninger, tanter, onkler, søsken, deres ektefeller også videre.Slik kommer Mikkel Johannesen også inn i bildet som endel av mine amerikanske slektningers familiære og sosiale nettverk i og omkring Hayward og Oakland (Freeborn Co.)i Minnesota.Mikkel Johannesen emigrerte i 1869 i en alder av 76 år sammen med hele husstanden man finner på gården Engesæter i FT1865 (pluss/minus). (Piken Oliane Nilsdatter, f.1862 ble i 1879 gift med Martin Hamberg, en av min oldefars brødre).IGI har en god del om Mikkel Johannesen, hans kone nr.2 (Anne Margrethe Hansdatter, f. 1817) og deres forfedre og etterkommere (men ikke alt).Det jeg er interessert i er opplysninger om hans første kone (Berthe Olsdtr. iflg. IGI) og barn i første ekteskap (dvs. ca. 1822-1844). Har nemlig en følelse av at en eller flere av hans ettterkommere fra første ekteskap også slo seg ned i og omkring Hayward.Jeg bidrar gjerne med det jeg selv vet.Mvh Kjell H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Thorud

Prøv www.slektshistorielaget.com - etterlysninger der formidles til Emigrantprosjektet for Toten.Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Takk for tipset! Har lagt inn et innlegg, så da er det bare å krysse fingrene.Ellers har jeg ambisjoner om etterhvert å la meg representere i Digitalpensjonatet. Sitter nemlig på maskinkopi av kirkeboka for Hayward Luth. Church fra Minnesota for tiden 1876-1925 og tenkte den kan være interessant for flere. Denne kirkeboka er såvidt jeg vet ikke blitt filmet før (i motsetning til nabosoknene Oakland og Moscow som er tilgjengelig på mikrofilm (no. 98) via Utvandrermuseet på Hamar).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.