Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Rune Thorstensen

[#3362] Ole Absalonsen , Svarthumle -Kind ca.1757.

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Jeg søker opplysninger om foreldrene til Ole Absalonsen.I tellingen 1801 er han 44år og befinner seg på gården Svarthumle i Kind.Han gifter seg opp igjen 8.11.1801 med Else Andersdatter , født 11.08.1776 på gården Nøttingnæs.De får bl.a. datteren Anne Marie 1802/1803. Håper noen har opplysninger som kan føre meg videre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Lars Løkkebø

HeiI IGI fant jeg Ole Absalonsen, født ca. 1759 i Gloppen. Foreldre Absalon Olsen og Anna Johannesen.Det er ikke umulig at det kan være denne mannen. Jeg forsker selv på slekt i det samme området, Løkkebø, og har funnet andre som har flyttet fra Gloppen til Kinn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Leif Øren

Ole Absalonson Svarthumle var sonen til Absalon Langedal. Om dette var Absalon Larsson Langedal eller Absalon Olsson Langedal, veit eg ikkje. I alle fall er Ole nemnd i skiftet etter søstra Birtha i 1842. I dette skiftet er Ole oppført med 6 syskjen og 9 barn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jostein Fleten

Jeg er på jakt etter foreldrene til Malene Olsdtr Fosheim, f,19 okt 1831, døpt i Gloppen 23 okt 1831 (Dåp nr 53)LenkeDer ser vi at foreldrene var plassfolk på Fosheim og faren s navn er rette fra Ole Abrahamsen til Absalonsen, og morens navn fra Marte Rasmusdtr til noe jeg ikke er sikker på hva jeg skal tyde.Klare noen å tyde det??? Kan denne Ole være den samme som er nevnt tidligere i debatten?? Er det som har navnene på oles 6 søsken og 9 barn som ble nevnt i skiftet til søsteren Brita i 1842??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.