Gå til innhold
Arkivverket

[#3362] Ole Absalonsen , Svarthumle -Kind ca.1757.


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Jeg søker opplysninger om foreldrene til Ole Absalonsen.I tellingen 1801 er han 44år og befinner seg på gården Svarthumle i Kind.Han gifter seg opp igjen 8.11.1801 med Else Andersdatter , født 11.08.1776 på gården Nøttingnæs.De får bl.a. datteren Anne Marie 1802/1803. Håper noen har opplysninger som kan føre meg videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løkkebø

HeiI IGI fant jeg Ole Absalonsen, født ca. 1759 i Gloppen. Foreldre Absalon Olsen og Anna Johannesen.Det er ikke umulig at det kan være denne mannen. Jeg forsker selv på slekt i det samme området, Løkkebø, og har funnet andre som har flyttet fra Gloppen til Kinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Leif Øren

Ole Absalonson Svarthumle var sonen til Absalon Langedal. Om dette var Absalon Larsson Langedal eller Absalon Olsson Langedal, veit eg ikkje. I alle fall er Ole nemnd i skiftet etter søstra Birtha i 1842. I dette skiftet er Ole oppført med 6 syskjen og 9 barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 år senere...
Gjest Jostein Fleten

Jeg er på jakt etter foreldrene til Malene Olsdtr Fosheim, f,19 okt 1831, døpt i Gloppen 23 okt 1831 (Dåp nr 53)LenkeDer ser vi at foreldrene var plassfolk på Fosheim og faren s navn er rette fra Ole Abrahamsen til Absalonsen, og morens navn fra Marte Rasmusdtr til noe jeg ikke er sikker på hva jeg skal tyde.Klare noen å tyde det??? Kan denne Ole være den samme som er nevnt tidligere i debatten?? Er det som har navnene på oles 6 søsken og 9 barn som ble nevnt i skiftet til søsteren Brita i 1842??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.