Gå til innhold
Arkivverket

[#3366] Anders Larsen Bjelland


Gjest Ansgar Bjelland
 Del

Recommended Posts

Gjest Ansgar Bjelland

Eg søkjer informasjon om bestefar min, Anders Larsen Bjelland. Han var fødd i 1874 og reiste til USA i 1904. Etter ei tid kom han heim, og var då heime til 1909. Han budde i Iowa og kanskje også i Wisconsin, Minnesota og Dakota-statane, men då familien sist hadde kontakt med han, var han i Saskatchewan, Canada. Eg har funne han som innvandrar via New York både i 1904 og 1909, og eg har søkt i eit utal databasar i mange år. Er det nokon som kan gje meg tips, eller som kan gjera oppslag i basar eg ikkje har tilgang til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunleif Seldal

Det vil trolig være til hjelp hvis du opplyser hvor i Norge han hørte til. Gårdsnavnet Bjelland eksisterer flere steder.Angående Saskatchewan vet jeg at svært mange nordmenn slo seg ned i Birch Hills i nærheten av Regina. Jeg har kjenninger med røtter i disse traktene, og vil spørre dem om hva som kan være tilgjengelig av opplysninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Normann

Hei Ansgar! Når var det familien hadde kontakt i Canada? det fantes folketellinger (census) der og vet du! Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ansgar  Bjelland

Siste kontakt familien hadde med Anders Larsen Bjelland, var brev i november 1920. Han var frå Husnes i Kvinnherad, og eg bur på plassen han kom frå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thorleif Fredriksen

Hei, eg bur på Gampetreff og vett mykje om slike sakar. Viss du au vil kann du kontake meg på epostadressa (duxen@online.no), så er eg sikker på att eg finn ut noko. Har mange kontakter au.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.