Gå til innhold
Arkivverket

[#3370] August Mathiesen/Sandberg/Sverige/Tana


Gjest Marianne Sandberg/nanne37@hotmail.com
 Del

Recommended Posts

Gjest Marianne Sandberg/nanne37@hotmail.com

Hei! Jeg har problemer med å finne min oldefar August.Har funnet han i 1900-tellinga,der han het Mathiesen til etternavn,og var gift med Martha Henriksen fra Lyngen.De bodde på Fingervand nedre i Tana.De hadde to barn: Aksel, min farfar,og Alfhild/Alvilde.August ble født i 1855 i Sverige,men jeg vet ikke hvor.Hvilket etternavn han brukte i Sverige vet jeg heller ikke, men min farfar Aksel brukte SandbergHåper noen kan hjelpe meg,i alle fall med hva jeg kan gjøre,og hvor jeg kan lete.Hilsen Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erlend E. Mæhlum

Kjekk kirkebøkene! Når han giftet seg står det sikkert riktig etternavn, det står kanskje også hvor han er født. Hvis ikke kjekk innflyttere til prestgjeldet eller folketellingen 1891 (hvis han bodde i norge da). Det finnes også en svensk folketelling i 1890. I folketellingen 1891 for Norge (som ligger på Riksarkivet), kan fødestedet i Sverige stå, men som regel står det bare født i Sverige.Lykke til!!Hilsen Erlend.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.