Gå til innhold
Arkivverket

[#3373] Henrik Mortensen Bergum, GAUSDAL, F.20.11.1862


Gjest Bente Tøftum Frydenlund
 Del

Recommended Posts

Gjest Bente Tøftum Frydenlund

Er det noen som kan hjelpe meg med forfedrene til Henrik Mortensen Bergum som er født i Gausdal 20.11.1862. Hans foreldre het trolig, Morten Einstad Bergum og Karen (?) Er takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vivian Linnerud

Hei Bente!Finner en Henrik Mortensen døpt 26.12.1862, Ø. Gausdal på IGI. Foreldre: Morten Olsen og Karen Hansd. 1865-RHD-tellingen har du sikkert funnet, men hvis ikke: er de å finne på "Enstadberget".Ø.Gausdal er av de få kirkebøkene (som jeg kjenner til) hvor det er ryddig og greit å lete i, på IGI, men likevel så stemmer nok ikke alt slik at en må ta dette "verktøyet" med en klype salt.Vivian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elin Skibenes

Under RHD 1865 finn du: Morten Olsen -Husmand -f.1822-Gausdal g.m.: Karen Hansdatter - f.1829-Gausdal Ole Mortensen - f.1852-Gausdal (son) Ingeborg Mortensdatter - f.1855-Gausdal (dotter) Henrig Mortensen - f.1862- Gausdal (son) Dette er truleg familien du leitar etter.Plassen dei budde på her, vart kalla EnstadbergetHelsing Elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vivian Linnerud

Hei igjen!Finner også trolig vielsen til Morten og Karen (også på IGI):Morthen Olsen og Karn Hansdr. viet 27.12.1849, Ø.Gausdal.Vivian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elin Skibenes

Ups! Dette vart litt smør på flesk.Som i visa om kallen og katten: Vivian slo meg med "knapt 1 sekund"Helsing Elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente T. Frydenlund

Hallo Vivian og Elin ! Det var da raskt og informerende. Takk og takk Hva står IGI for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vivian Linnerud

HalloInternational Genealogical Index."IGI" er databasen der mormonerene har gjort avskrift av kirkebøker. Det sies at alle kirkebøkene i Norge skal være registrert der, men jeg er 99,99% sikker på at dette ikke er helt sant. Ihvertfall er det mange folk jeg er på utkikk etter som jeg ikke finner der, men likevel her er adr.:www.familysearch.org/Search/searchigi.asp:-)Vivian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente T. Frydenlund

Hallo Vivian ! Nå har jeg prøvd adressen men kommer ikke inn. Har sett i dette forumet at det også er andre som har hatt problemer med å komme inn på nevnte sted. Vet du noe triks? Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.