Gå til innhold
Arkivverket

[#3374] Trinnepol


Gjest Heine von Nissen
 Del

Recommended Posts

Gjest Heine von Nissen

Er det noen som kjenner noe til slekten Trinnepol (jfr. rådmann i Skien, trelasthandler og sagbrukseier Cornelius Janssøn Trinnepol)? Vær oppmerksom på at det blant andre ærlinger kan herske tvil om stavemåten. "Aliaser" kan være: Trinepol, Trinipel etc. Om du vet noe om slektens herkomst, eller kjenner til noe litt./boklig omtale vil jeg være takknemlig for et svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Jeg finner bare en referanse i oversiktene over slektsbøker: Elisa Tandberg: Slekten Bomhof (1950).Vi har ikke denne boken i vårt bibliotek, slik at jeg ikke kan se etter om det er kort eller lang omtale av slekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solli

Har du leita på sidene til "Skien Genealogiske Side", www.slekt.org? Om du prøver "søkjemotoren" der får du tre treff på "Trinnepol"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heine von Nissen

Takk for hjelpen til dere begge. Jeg var på www.slekt.org for en stund siden, man da fant jeg intet. Husker ikke om jeg brukte søkemotoren den gangen. Denne Jan Corneliussøn Trinnepol må vel være far til Cornelius Janssøn Trinnepol. Jeg har bestilt Elisa Tandbergs Slekten Bomhoff, så nu gleder jeg meg virkelig til å se hva jeg finner om slektene Groll og Trinnepol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.