Gå til innhold
Arkivverket

[#3377] Signe Susanne Karlsen, 1902-1968, Trøndelag


Gjest Torun S. Soknes
 Del

Recommended Posts

Gjest Torun S. Soknes

I arbeidet med å søke meg bakover i min samboers slekt, har jeg støtt på noen personer det har vist seg vanskelig å spore. Den ene av disse er hans oldemor på farssiden, Signe Susanne Karlsen, f. 1902 i Nord-Trøndelag.1) hun skal være født i Namdalen eller på ei øy sør(?) for Namsos. (Etter en uformell og kjapp gjennomgang av hyppigheten når det gjelder forekomst av Signe og Susanne basert på FT 1900 i de aktuelle områdene, er det Flatanger som kommer klart best ut).2) hun giftet før 1921 med Hjalmar Blikeng f. i Klingen i N-T. (1899-1979), sønn av Jacob Edvard Jektvik Blikeng (1874-1951) og Gunnhilda Emilie Hansdatter (1879-1962). I FT 1900 befinner hans familie seg i Namsos. Denne familien har jeg relativt god oversikt over.Det er uvisst om det er Signes far eller bestefar som het Karl.Signe flyttet etterhvert til Trondheim, men det er usikkert om dette skjedde før eller etter giftemålet.Dessverre har jeg ingen slektninger å spørre, og Signe faller utenfor FT 1900. Defor håper jeg at noen skal ha kjennskap til henne eller ha mulighet til å kikke i kirkebøker.Mvh Torun S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Torun S. Soknes

Det har dukket opp noen nye opplysninger som tyder på at Signe Susanne ble født i Survik på Otterøy i Nord-Trøndelag. I FT 1900 for er det kun én gård ved navn Survik, og den hører inn under Fosnes. I FT 1865 er navnet Sørvig.Hadde vært veldig takknemlig om noen kunne bekrefte/avkrefte om dette virkelig er Signe Susannes far og besteforeldre:Far: Karl Andreassen Sørvig f. 1878 (ugift i FT 1900, dermed vet jeg ikke Signes mors navn).Farfar: Andreas Kristiansen Sørvig f. 1846 i Nes i Hedmark. Sønn av Kristian Andreassen Sørvik f. 1823 og Karen Fransdatter f. 1816.Farmor: Karen Iversdatter Dun f. 1845 på Fosnes. Datter av Iver C. Hallesen Dun f. 1808 og Anne Johnsdatter f. 1813.All informasjon mottas med takk! Mvh Torun S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.