Gå til innhold
Arkivverket

[#3383] Ättlingar till Olav Person Bokkatun?Fenno?(Voss) g


Gjest Kerstin Ekeland-Sjöberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Kerstin Ekeland-Sjöberg

Jag söker och söker efter Anders Ols. Höyvik(Hövig)s föräldrar och undrar om han möjligtvis kan vara en son till ovanstående föräldrar. Olav skall vara född 1795, Ingebjörg 1794 och min anfader skolläraren och kyrkosångaren Anders född ca 1826. Enligt merknad i vigselbok för SoF från gården Bakkethun.De gifte sig 1824 och det skulle ju kunna stämma ganska bra med min anfaders födelse.De flyttade sedemera till Svanöy och skall ha en stor eftersläkt.Om jag förstått rätt så erkändes Olav som son av Per Olavson Nesheim och därför har han gårdsnamnet Bokkatun. När han står omtalad som make till Ingebjörg så står gårdsnamnet Fenno. Har försökt att hitta honom under den gården men ännu inte lyckats.Hoppas att någon känner till detta par och deras ättlingar. mvh Kerstin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kerstin Ekeland-Sjöberg

Det blev lite syftningsfel som gör mitt inlägg något förvirrat.När Anders gifter sig i SoF står det Bakkethun?i merknad och födelseår 1826.Olav & Ingebjörg gifter sig 1824 och flyttar senare till Svanöy.mvh Kerstin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.