Gå til innhold
Arkivverket

[#3413] Kommer jeg videre???????????


Gjest Brynhild Wik Opdal
 Del

Recommended Posts

Gjest Brynhild Wik Opdal

Nå har det stoppet helt opp. Vi vet at Anna Hansen, f. 05.07.1876 på Alstadhaug/Skogn (min oldemor) i 1900 befant seg på Nustad Øvre i Meråker. Her stopper imidlertid alt opp! Hvordan i alle dager kommer jeg videre??????????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Andersen

Hvor skal du da??? Er kirkeboken for Alstadhaug i Skogn sjekket? Når du har så nøyaktig dato så er vel kanskje det gjort? Det finnes et helt sett av bygdebøker (gårdshistorier) for Skogn som du kan gå løs på etter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brynhild Wik Opdal

Hei Tor, Det vi forsøker å finne ut av er Anna Hansens "liv" etter 1900. Vi vet "nok" om hennes far/mor etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Mathisen

Siden du vet at hun var din oldemor, så vet du kanskje hvem som var hennes mann? Og hvor hun/de bodde? Da går det kanskje an å finne/gjette seg til hvor de giftet seg (om de altså var et ektepar). Og i såfall burde det vel være mulig å få hjelp fra prestekontoret på stedet, idet jeg antar - men ikke med sikkerhet vet - at bestemmelsene om sperring av innsyn i kirkebøker ikke er til hinder for å få ut opplysninger om egne nære forfedre? Men dette har du kanskje allerede forsøkt? MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Petter Hoddevik

Hei Brynhild ! Er svært interesert i slekts forbindelsane til din mann til Selje kommune, fekk problem med mailen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brynhild Wik Opdal

Hei Hans, Anna Hansen giftet seg ikke med min oldefar, og min mormor ble plassert i fosterhjem. Vi tror Anna Hansen reiste til Amerika, det gjorde hennes brødre, og vi tror hun til slutt kom tilbake til Norge. Ingenting kan bekreftes av slektninger, så vi er henvist til de registre som måtte finnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.