Gå til innhold
Arkivverket

[#3421] Elen Marie Pederdatter fra Råde


Gjest Eva Karine Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Eva Karine Johansen

Jeg prøver å finne ut når Elen Marie (Maria?) Pedersdatter døde. Hun var født i 1806, gift med Arne Hovoldsen fra Tune (tror de giftet seg i 1825). De bodde på en av Slangsvoldgårdene i Råde (Østfold). Hun ble enke men jeg tror hun giftet seg på nytt. Lurer også på om hun solgte stykker av gården litt etter litt. Vet noen noe om dette eller kan henvise meg til hvor jeg skal lete?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sig sandsmark

Sorenskriveren har oversikten over alle tinglyste eiendomshandler,og andre tinglyste foretninger. mvh sig,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Karine Johansen

I bygdeboken for Råde klarer jeg ikke å finne ut noe om når hun døde. Det står at hun giftet seg 2. gang i 1846 med Ole Andersen (født 7.7.1820 på Trengslet(?). De solgte 3 gårdparter først (de senere b.nr. 39 og 44)og i 1872 solgte hun resten av gården til Johannes Toresen fra Skauge i Tune (skjøtet tinglyst 14.3.1872.Det tyder jo på at hun levde i 1872, men jeg kan ikke finne henne eller mannen f.eks. i folketellingen for 1865. Hun bruker navnene Elen, Ellen og Ellen Marie omhverandre men det var vel vanlig på den tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.