Gå til innhold
Arkivverket

[#3430] Anna Hansen f 1864, Værøy/Røst


Gjest Atle Jan Westrheim
 Del

Recommended Posts

Gjest Atle Jan Westrheim

Anna Hansen f. 1864 g.Olai Johan Hansen f.1861,Narvik. Anna Hansen skal komme fra Værøy.Det jeg har funnet er en Anna Helene Hansen f 1864,Røst med følgende foreldre: Hans Greger f. ca. 1821 g. Maren Bergithe Hansdatter f. ca 1831. Er det noen som har kjennskap til Værøy og Røst som kan gi meg en håndsrekning.westrheim@hl.telia.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Kamsvåg

Hans Greger og Maren Bergithe er mine tip-oldeforeldre. Har ikke notert meg noe om Anna Helene Hansen, men jeg kan sjekke. Ta kontakt på min adr bkamsvag@online.no berit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Kamsvåg

Ser idag at det finnes også en Anna Hansen på Værøy, født i 1865- som bor hos pleieforeldre. Så en skulle nesten tro at det var to forskjellige personer. (se folketelling av 1865 RHD).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Pedersen

I tillegg til Anna Helene som ble viet 29/8 1886 i Røst til Kristian Fredrik Bang Ellingsen ble det født to aktuelle barn i Værøy: 1. Anna, født 15. mars 1864 på Sørland i Værøy som datter av inderst Erik Arntsen og h. Elen Danielsdatter. 2. Anna, født 11. mai 1865. Uekte datter av pike Ingeborg Johnsdatter fra Haus Præstegjeld i Bergen Stift og oppgiven barnefader Ungkar Gunnar Hansen, Søfarende i Bergen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Kamsvåg

Denne Kristian Fredrik Bang Ellingsen - hvordan fikk han navnet Bang Ellingsen ??. Min Oldefar broren til denne Anna Helene giftet seg med søsteren til Kristian Fredrik Bang Ellingsen. Er det noen som kan fortelle meg hvor Bang Ellingsen kommer inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Pedersen

Det var meget vanlig at ungene fikk med seg et slektsnavn i dåpen, på denne tiden. Det behøvde ikke være noen forbindelse til dette slektsnavnet. Ofte virket det som om foreldrene knapt hadde hørt det riktige navnet. Et slikt slektnavn i navnerekken betydde derfor ikke noe - det skulle kanskje være noe ungene kunne "flotte" seg med i fremtiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.