Gå til innhold
Arkivverket

[#3431] LÅNKE - har du bygdebok?


Gjest Brynhild Wik Opdal
 Del

Recommended Posts

Gjest Brynhild Wik Opdal

Dersom du har bygdebok for Lånke, hadde det vært fint om du kan sjekke hva som står om min oldefar Lornts Lertrø. Lorns Lertrø var gift med min oldemor Ingeborg Lertrø og i 1900 bodde de på Lertrø i Nedre Stjørdalen. Lorns tok min oldemors familienavn/gårdsnavn. I tillegg til barn nevnt i 1900 har de også Berntine f 1902 (min farmor) Er det noen som vet noe om Lorns - hvor han kom fra etc?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Birger Moksnes

Han er oppført som Lorents Larsen Julsethaug, f.1/10 1869, gift 18/11 1892 med Ingeborg Pedersdtr. Leirtrø, f.28/5 1862. De har to barn, Paul Ludvig Lertrø, f.29/5 1898 og Berntine Gurine, f.16/4 1902. Julsethaug er en plass under g.nr.183-Julset i Lånke.Jeg anbefaler at du låner Lånkeboka (Stjørdalsboka, bind 3) fra nærmeste bibliotek så vil du finne ut mere om slekta di.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.