Gå til innhold
Arkivverket

[#3441] Anne Marie Hansdtr. fra Vågå


Gjest B. Granly
 Del

Recommended Posts

Gjest B. Granly

Er det noen som kan hjelpe meg med å finne ut mer om Anne Marie Hansdtr. fra Vågå? Hun er født i 1771 eller 1766, gift i Østre Gausdal med John Olsen Sønstehage 09.10.1794. Hun døde i Østre Gausdal 1856.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest B. Granly

Hun var født i 1771. Kan det stemme at foreldrene heter Hans Gotfred Hansen (Sandbu i Fron, sorenskriver) og Olive Amundsdtr. (Nordgard Aulstad)? Mannen hennes kan også hete Jon Olavsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Sandbu

Ja, det stemmer at far til Anne Marie f. 1771 var Hans Gotfred Hansen f.1749 i Christiania d. 1824 på Sandbu i Fron. Som mor til Anne Marie har jeg i notatene mine Olive Erlandsdatter, ikke Amundsdatter, Aulstad. Hans Gotfred Hansen var en av mine tipptippoldefedre. Mail meg privat hvis du ønsker mer informasjon: aud.sandbu@ol.telia.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Sandbu

Jeg var for rask på labben i det første innlegget; det er korrekt at Anne Maries mor var Olive Amundsdatter, visstnok datter til kaptein Amund Erlandsen Olstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.