Gå til innhold
Arkivverket

[#3444] Hans Borgersen f. 22/7-1739 -Rygh-Eiker-Buskerud


Gjest Jon Torp
 Del

Recommended Posts

Gjest Jon Torp

Hans Borgersen-Rygh-Eiker-Buskerud Hans Borgersen var født 22 feb 1739 på Rygh i Eiker. Han var etter det jeg vet gift med Ingeborg Hansdatter(f.ca 1746) - sammen fikk de bl.andre Sønnen Borger Hansen f. 13 sept 1778. Men vet noen om de fikk flere barn? Og ikke minst. Hvem var foreldrene til Ingeborg Hansdatter? Takknemlig for hjelp! jon.torp@c2i.net er min mailadresse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Normann

Å jada, minst 3 til... hos Familysearch fant jeg: 1. Jacob HANSEN - International Genealogical Index - Norway Gender: M Christening: 23 Jan 1791 Eiker, Buskerud, Norway 2. Borger HANSEN - International Genealogical ndex - Norway Gender: M Christening: 13 Sep 1778 Eiker, Buskerud, Norway 3. ANNE HANSDATTER - International Genealogical Index - Norway Gender: F Christening: 12 Nov 1769 Ryg, Eiker, Buskerud, Norway 4. Mari HANSEN - International Genealogical Index - Norway Gender: F Christening: 10 Nov 1782 Eiker, Buskerud, NorwayAlle fire barna hadde samme foreldre, Hans Borgersen og Ingebor Hansdatter.Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Gree K. Hvidsten

Ett barn til? Etter hva jeg har funnet ut er ekteparet du spør mine 4 x tippoldeforeldre gjennom datteren Kari Hansdatter - 29 år ved folketelling 1801, Vestfossen, gift med Anders Andersen. Ingeborg er da enke 2. gang. Jeg leter etter opplysninger om min tipptippoldemor,Ingeborg Andersdatters (2 år ved folketelling 1801,) første ektemann Jørgen Kristiansen, eller mulig de ikke var gift. De fikk i alle fall to barn. Hilsen Grete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Knut Johnsen

Ingeborg Hansdatter var født 8 mai 1746 på Eiknes i Eiker. Hun ble døpt 15 mai 1746 i Eiker kirke. Hun dør etter 1791. Hennes far het Hans Hansen, og han bor på Eiknes i 1746. Alder ukjent. I tillegg til de 4 barna som nevnes av Laila Normann, får de også en Hans Hansen, døpt 22 des 1771 i Eiker.Selv er jeg etterkommer etter en yngre bror av Hans Borgersen (Niels, f.20 mai 1746)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.