Gå til innhold
Arkivverket

[#3452] Ole Christensen , Myhrtvedt , Meland ,Hamre pr.gje


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Hvem var denne Ole Christensen?Han skal være født ca. 1760 i følge folketellingen av 1801.Han giftet seg 20.05.1799 som ungkar/soldat på Voss med Sigvor Pedersdatter , Æen.Der er det oppgitt at han kom fra Myhrtvedt i Meland , hvor jeg ganske riktig finner de i folketellingen 1801.Men hvem var han , og hvem var foreldrene hans.Håper noen kan hjelpe meg med å løse gåten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Det gikk litt for fort i svingene.Han var enkemann da han giftet seg i 1799 med Sigvor Pedersdatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Gjest Kåre Bjørnestad

Hei Rune! Jeg har nå i ettertid ramlet over ditt innlegg. Da jeg også har en tilknyttning til Ole og Brita har jeg noen info, som bør etter-kontrolleres. Ole Christensen f. 1755 døpt 22.06.1755 Evanger k. gift 1.g. 1797 m/ Brita Pedersdtr. Rasdal Ø. f.1770. Gift 2.g. m/ Sigvor Pedersdtr. Een (Rørgo) f. ? Ole døde på Myrtveit 06.02.1840, gravlagd 13.02.1840 på Meland k. Ole og sigvor fikk 4 barn: Brita f. 26.04.1800. d.1800, Lars f.30.08.1801 død 14.05.1859 på Myrtveit, Brita f.27.04.1806 og Kristen Vilhelm f. 31.05.1810. Mvh. Kåre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kåre Bjørnestad

Sigvor var f. 1764,døpt 27.12.1764 Voss k. Død 21.11.1843 på Myrtveit, gravlagd 26.11.1843 på Meland k. Har også info. om deres forfedrer. Mvh. Kåre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hallo Kåre. Det er litt artig at noen leser så gamle innlegg.Jeg har funnet litt om Ole og Sigvor.Men jeg kunne tenkt meg å utveksle opplysninger vedr. deres forfedre for å se om vi kanskje har funnet det samme.Du kan eventuelt kontakte meg pr. e-post på følgende adresse om du er interessert.runthors@c2i.net Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
Gjest Kåre Bjørnestad

Hallo Rune.Beklager at jeg har glippet med tilbakemelding. Det var en periode med mange Info inn. Er spent på om du har fått tak i flere opplysninger om Ole Kristensen sine aner. Jeg prøvde din e-post i går, men den kom i retur. Har du byttet e-post? Jeg har mere om Oles aneer. Mvh. Kåre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.