Gå til innhold
Arkivverket

[#3475] Adolf Guldbrandsen ( Talmo) , født i Eidsskog


Gjest Tor Kenneth Talmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Tor Kenneth Talmo

Kan noen hjelpe en fersk "slektsforsker" med opplysninger om min oldefar Adolf Guldbrandsen. Han skal være født i Eidsskog 1868.Dette går fram av folketellingen 1900,hvor han bodde på Kongsberg og da var gift med Inga Marta Sørensdatter Brua. Jeg er spesiellt intressert i om noen kan si noe om hans foreldre. Er også veldig intressert i opplysninger om Talmo-navnet,som han har tatt etter folketellingen i 1900 en gang. På forhånd takk for all hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Greta Storm Ofteland

Hallo. Dette er et skudd i mørket. Adolf Guldbrandsen høres svensk ut for meg. Talmo-navnet kan også ha med Sverige å gjøre. I nabokommunen Eda på svensk side heter skolen Tallmoskolan. I folketellingen fra 1865 finner jeg to svensker med navn Guldbrand. Den ene bor på Knudtbroen 7 34 1 Gulbrand Gulbrans. Husfader Husmand med Jord g 35 m Sverige 1 1 1/8 1 1858 1 Anne Gulbrandsd. hans Kone g 31 k Eidskogs Prgj. 1859 2 Gunerius Gulbrands. deres Søn ug 6 m Eidskogs Prgj. 1860 3 Anderia Gulbrandsd. deres Datter ug 4 k Eidskogs Prgj. 1861 4 Mari Haagensd. hans Moder Fattilem e 80 k Eidskogs Prgj. Du har kanskje noen flere navn som du kan sammenligne med. Oldefaren din var født i 1868 så rent aldersmessig kan han føye seg inn i søskenflokken over. Sjekk bygdebøkene for Eidskog under Knudtbroen. Hvis dette er rett familie, vil han nok være nevnt her. Hvis ikke må du innom kirkebøkene for Eidskog. De befinner seg antagelig på Hamar. Lykke til. Hilsen Greta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lasse Vogt Pettersen

Denne Adolf Gulbrandsen, født 1868 er ganske sikkert sønn av Gulbrand Gulbrandsen, født 1816 i Eidskog, og Marte Gundersdatter, født 1828 i Eidsskog (RHD 1865), inntil 1865 følgende barn: Gulbrand Gulbrandsen f. 1859, Gunild Gulbrandsdatter f.1861, Emma Gulbrandsdatter, f.1864. Samtlige bosatt som selveier, gård Hesbøl-Sjølie. (Du finner også støtte for dette ved søk i familysearch.com på Adolf Gulbrandsen.) Lasse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.