Gå til innhold
Arkivverket

[#3476] Emigranter fra Trysill, Løten og Vallset i Hedmark


Gjest Torbjørn Falldalen
 Del

Recommended Posts

Gjest Torbjørn Falldalen

Finnes det "bygdelag" eller personer i USA som har god greie på emigranter fra Trysill. Løten og Vallset/Romedal i Hedmarkfylke?Jeg leter etter etterkommere til mine tippoldeforeldre som emigrerte fra overnevnte kommuner. Jeg har fulgt flere av de ut av Norge men kommer ikke videre "over there" . Har provd mormonerne uten hell.For valdreskomunene har man "Valdressambandet" som har gode slektsgranskere med mye stoff.Kan noen hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Espen Skjærbakken

For utvandrede nordmenn til Texas finnes det en bok som heter "Norge i Texas", av Odd Magnar Syversen og Derwood Johnsen. Veldig mange fra Løten i hvertfall. Ellers finnes det kanskje noen å kontakte på denne hjemmesiden: http://www.nhohlag.org/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjarne P.Nerby

For Vallset er Stange Historielag svært gode.Kan ikke de hjelpe har de gode kontakter.De kan kontaktes på tlf 52 57 27 78 fax 62 57 35 50.For Trysil : se egen mail.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjarne P.Nerby

Iflg data på lister, laget i USA, utvandret følgende:Olaf Olsen Bovolden f.1852 til USA i 1909 Per Bovold (Olsen) f.1885 til USA i 1909Disse to er i Norge registret på bl a eindommen Bovolden i Østre Trysil,nærmere bestemt på Østby.Det kan se ut som det har vært noe flytting der.Men har ikke fått sjekket nærmere.Det har ikke lykkes meg å finne noen av disse på norske utvandrerlister.Se forøvrig egen e-mail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.