Gå til innhold
Arkivverket

[#3488] Hvem finnes i "Familysearch"


Gjest Brynhild Wik Opdal
 Del

Recommended Posts

Gjest Brynhild Wik Opdal

Jeg har hatt stor nytte av "familysearch.com". Lurer imidlertid på "hvem" som er registrert der. Er det noen som vet noe om "kriteriene" for registring i databasen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roar Syvertsen

Jeg har også hatt stor nytte av familysearch. Den av mine aner jeg fant der var min tippoldefar. De fleste av hans søsken emigrerte til USA på 1800-tallet og bosatte seg i Salt Lake City og distriktet rundt. Disse immigrantenes etterkommere fram til idag er registrert og de fleste som lever i dag bor i samme område. Min tippoldefars etterkommere, som ikke emigrerte, er derimot ikke registrert. Jeg antar at de som emigrerte var eller ble mormonere, da det jo er mormonerne i Salt Lake City som står bak familysearch.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Mathisen

Nei, det er ikke bare eller først og fremst mormonere som er registrert i Familysearch. Det virker som det sitter folk rundt om "overalt" i verden og registrerer "rubb og rake" ut fra kirkebøker o.l. Derfor finner man ofte svært mange personer fra samme prestegjeld og tidsperiode, men kanskje ingen fra et nærliggende prestegjeld. Og opplysningene bør absolutt sjekkes - det er nok mange omtrentligheter man kan støte på. Men likevel ofte til god hjelp. MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaare Bye

Oh boy; Any one can submit to the www.familysearchorg Most members of the LDS church has done this thrue varius program called 4 generation submitials org thrue Ward and stake all over the world. Information on the the last 4 generation is very good! Most of the LDS held on to their birth names from Norway. Like myself; I have 3 generation soon ( 4) since I came over here in 1957. Totall of 14 g children. So when they grows up it will turn into over 100s I have noticed that they do not publish all the datas, because any one living is not availebel! But you can find mine, because I died in the year 2110! I had too many that could not find my family. If you got familysearchorg and Hit Kaare Bye you will find it! I also have Grieg,Matheson,Scheldrup,Arentz,Alstad, Hilmo,Bjorn ( Biorn) and many more there, You will find the entire Horg Parish Sor Trondelag Norway listed from 1650-1825 plus, Grue Parish Hedmark Norwayfrom 1600-1847 plus listed here.Any one want copys from me, must dig up some money to ofset the cost!Kaare ByePs about4 weeks ago this site familysearc hadit first 1 billion hit in 1 year!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.