Gå til innhold
Arkivverket

[#3495] Titteren i Sør Trøndelag


Gjest Fred Havn
 Del

Recommended Posts

Gjest Fred Havn

Lydrik Erntssen, født. 1828 på Titteren, Jeg tror at hans far var-Arnts Iversen men har ikke flere opplysninger. Føler som jeg stanger hodet mot en mur, spesielt når jeg sitter her i Canada og er i norge bare fire uker i året. Er det noen som er kjent med denne delen av norge. Har funnet fra Lydrik Erntssen frem til meg selv, men det er nu jeg ønsker å gå bakover i tiden. Takknemlig for alle tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Sandberg

Titteren/Titra hører til Frøya, som igjen hører til Hitra i denne perioden. Kirkeboken for Hitra 1827-1842, side 12b, nr. 72: Lidrich, født 08.05.1828, døpt 13.06.1828, uekte sønn av Erents (Ernst) Amundsen fra Titteren og Lisbeth Olsdatter Nesset fra Titteren. Dette skulle stemme svært godt overens med Lydriks etternavn, Erntssen, og da ekskludere Arnt Iversen som Lydriks far. Ingen andre med fornavn Lydrik er født dette året på Hitra. I folketellingen 1865 for Hitra, finner man på gården Havnen Lydrik Erntssen, 40 år, med familie. Under den samme folketellingen for Hitra finner man Lisabeth Olsdatter, 78 år, på gården Næsset, som KAN være hans mor.Mvh Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ola Herje Raumli

Jeg søker Haagen Arntzen født 1842, Hitra, senere utflyttet til Trondhjem, jfr. FT 1875. Navnet skrives også Arntsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Sandberg

Har sjekket kirkeboken 1839-1842 og fant ingen som heter Haagen, ville gjerne ha sjekket kirkeboken for Hitra 1843-1852, men den er for tiden utlånt fra Statsarkivet i Trondheim. Sjekket derfor om H.A. var konfirmert. Fant en Haagen Hans, født 12.02.1843, døpt 28.02(?).1843, sønn av Johannes Arentzen og Anne Elisabeth Johannesdatter, bosted Rexen. Haagen Hans Johannessen/Arentzen var konfirmert 10.10.1858. Det er meget mulig at det er ham. (Kirkebok 634.A06 for Hitra 1852-1860, side 215 b. nr.147) Mvh Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ola Herje Raumli

Takk skal du ha! Dette kan jo bli interessant. Jeg ser av FT1900 at Haagen Arntzen er oppgitt å være født i 1843 (mots. 1842 i FT 1875), så det kan jo hende at han finnes i kirkeboken du nevner.Takk igjen. Mvh Ola

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.