Gå til innhold
Arkivverket

[#3502] Vutudal, Martin Ingvald


Gjest Catriona Kvikne
 Del

Recommended Posts

Gjest Catriona Kvikne

Er det noen som har noe informasjon om Martin Ingvald Vutudal født 1896. Muligens fra Orkdal. Skiftet etterhvert etternavn til Kvikne. Gift med Marie født 1909 fra Troms. De bosatte seg i Troms/Balsfjord. Han døde i 1958 i Tromsø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catriona Kvikne

Jeg leter etter slektninger til Martin Larsen Vuttudal. Feil skrivemåte på etternavnet tidligere. Kan hende han het bare Larsen født i 1896. Mulig at hans mor heter Guru Larsdatter. Er fra Orkdal. Blir veldig glad hvis det er noen som har opplysninger om han og hans familie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Hvis du går inn gården Opøien i Orkdal i FT 1900 finner du både Guru Larsdatter og Martin Larsen, f.1896. Men hvis det er de riktge personene er det losjerende Johanna Knutsdatter, f. 1869 som er moren. Hun er født i Hevne og jeg tror det er derfra han tok navnet Vutudal/Vuttudal.Skrivemåten er forsåvidt underordnet mhp. opphav - sålangt jeg kan se forekommer dette gårdsnavnet bare i Hevne.Jeg har ikke sett etter i IGI/familysearch. Hvis du ikke finner noe om Martin der, bør du låne kopi av kirkeboka).Mvh Kjell H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.