Gå til innhold
Arkivverket

[#3503] Kasper Emil Martinsen


Gjest Karsten Evensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Karsten Evensen

Det er mulig Kasper ble skrevet med C. Han var født i 1881. Født Engebretsen. Far hans bodde i Lillestrøm. Kan desverre ikke finne ham i noen folketelling. Kan noen hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Normann

Har du flere opplysninger? Hva het faren? Moren? Hvor ble han født? Det er en Kasper Martinsen i Kristiania f. 1882 i Grue, Solør i 1900 Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karsten Evensen

Jeg tror faren het Martinius Engebretsen eller Ingebretsen. Kasper hadde en søster som het Mathilde. Hun emigrerte til Amerika 19 år gammel. Håper på hjelp. Karsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Normann

Men, hvor har du opplysningene fra? Muntlige kilder? Hvor har du lett utenom folketellinger? Hvem var etterkommere???? Du bør starte i den enden du vet noe om! Fortell fortell! Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karsten Evensen

Da Kasper Martinsen var min morfar stammer opplysningene fra hva jeg minnes. Jeg har ikke søkt andre steder enn i folketellingene. (Vet ikke hvordan). Av en eller annen grunn er jeg ikke istand til å åpne "Kjeldetyper" fra min maskin. Karsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila normann

Hei igjen Karsten! Dette er den eneste som kan passe i 1900-tellingen, men han står jo ikke sammen med noen foreldre da... Lenke du noen som helst formening om hans mor, eller hvor han kan være født, hvis dette ikke er riktig Kasper? Kanskje du burde ta en kikk i kirkeboka for Grue, og se om denne Kasper også er døpt Emil?? Lykke til! Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.