Gå til innhold
Arkivverket

[#3512] Etterkommere av Olaus og Berit Pettersen, Hitteren


Gjest Marita Bårdsnes
 Del

Recommended Posts

Gjest Marita Bårdsnes

Olaus Pettersen og Berit f. Lorentsen er mine tipp oldeforeldre. De hadde 11 barn. Derav Ludvig Peter Olsen som er min oldefar,stort mere vet jeg ikke. Olaus og Beret var født henholdsvis 1850 og ca.1851.Er det noen som vet noe om de resterende 10 søskenene ville jeg bli veldig glad, da vi skal holde en bursdag om 14 dager. Det er mange som ville glede seg over opplysninger om etterkommere der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv Kristin Odde

Kirkebøkene for Hitra finnes ved Statsarkivet i Trondheim. Jeg vil anbefale at du henvender deg dit for å få hjelp til etterforskningsarbeidet ditt. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marita Båedsnes

Jeg har vert på museet på Hitra og leita. Finner der Iver Olaus Olsen gm. Beret Lorentsdatter03.07.1872. Oppført med barna Ludvig Peter Olsen f.1872 og Johan Olsen f.1874. Finner ikke mere der, heller ikke i utflyttingsprotokollen. Men i 1900 tellinga i Digetalarkivet under Trondheim finnerjeg Olaus og Beret Pettersen med datter Lena iMyhres gt.17. Det skal også være en datter Hanna Og 7 stk. til som jeg ikke har navnene på. Dette vet jeg etter en E.post jeg fikk fra slekt i Seattle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marita Bårdsnes

Jeg har vert på museet på Hitra og leita. Finner der Iver Olaus Olsen gm. Beret Lorentsdatter03.07.1872. Oppført med barna Ludvig Peter Olsen f.1872 og Johan Olsen f.1874. Finner ikke mere der, heller ikke i utflyttingsprotokollen. Men i 1900 tellinga i Digetalarkivet under Trondheim finnerjeg Olaus og Beret Pettersen med datter Lena iMyhres gt.17. Det skal også være en datter Hanna Og 7 stk. til som jeg ikke har navnene på. Dette vet jeg etter en E.post jeg fikk fra slekt i Seattle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.