Gå til innhold
Arkivverket

[#3518] Siljusæther og Hervenhagen - gårdsnavn på Eidsvoll


Gjest Inger-Lise Haga Aastad
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger-Lise Haga Aastad

Bistår en venninne i slektsforskning. Står fast på etternavnene Siljusæther/Siljuseter og Hvervenhagen, område Eidsvoll/Ullensaker. Kan også være gårdsnavn. Finner ingen av delene ved søk i FT og lignende. Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Normann

Hei! Har aldri hørt om disse plassene/navnene i Ullensaker, (født der). ENeste Hverven-gårdene i Akershus jeg vet om, er i Høland.Men, kanskje hvis du poster noen flere opplysninger, at noen kan hjelpe deg allikevel? Årstall og navn og sånn? Eidsvold er vanskelig, da prestegården brant i januar 1877, og med den, kirkebøkene. Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vivian W.Linnerud

Det finnes også flere "Silju" varianter i Høland, og jeg mener å huske at navnet også finnes også i Hurdal.Vivian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Halvor Aaby

Det eneste passende bruket med navnet Siljusæter i folketellingene 1865-1900 finner jeg som nr 74.2 i Lier. Det ligger oppe i skogen ca 1,5 km fra Sjåstad i Lier. I 1900 er det 2 plasser med navnet Hagen under Hverven i Stange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Lise Haga Aastad

Takk for alle innspill. Det er ferietid, og jeg har ikke hatt tid til å følge saken videre, men med gode tips fra dere har vi fått mer å arbeide ut i fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.