Gå til innhold
Arkivverket

[#3519] genealogi og historie på internett/Danmark


Gjest August Fischer
 Del

Recommended Posts

Gjest August Fischer

I Norge er jo det genealogiske tilbudet på nettet svært godt utbygget. Vi har brede folketellinger, Dokumentasjonsprosjektet med bl.a. O. Ryghs Norske Gaardnavne, en masse andre genealogiske sider og sist men ikke minst denne siden (Digitalarkivet), for å nevne noen få jeg kommer på i farten.Dessuten har vi den svært praktiske databasen BIBSYS. Har man intet tilsvarende i Danmark? Det "danske nettet" virker temmelig tomt.Dessuten, i Sverige finnes en rekke sider om adelsslekter, oversikter over samtlige og Riddarhuset har en godt utbygget side. Hittil har jeg ikke funnet noe lignende i Danmark. Har Dansk Adelsforening en hjemmeside? Finnes det noen gode sider med anetavler for noen av Danmarks uradelsslekter? Jeg er svært interessert i danske sider som omhandler adel og historie frem til 1700-tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Petter Hoddevik

Hei! Har og prøvd å finne ut om adelige slekter i Danmark, utan å få det heilt store nappet. Leitar forresten etter familie navnet Boeman/Broeman ifra midten av 1700 århundrede. Muligheta er at det kan vere sør svensk??? Ei Christie Marie Knudsd.Bomann f ca 1755 fra Jylland er problemet mitt. Er intressert i adresser for adelsslekter i Sverige. Christie hadde ein bror som var Dansk sjøoffiser - adeleg. ahoddevi@c2i.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.