Gå til innhold
Arkivverket

[#3520] Hvor ble det av familien til Marcus Christian Tros


Gjest Lisa Morken
 Del

Recommended Posts

Gjest Lisa Morken

Marcus Christian Trosdal, apoteker (min tippoldefars bror) f. 1793 i Vågå, d. 1828 i Porsgrunn. Viet 2/8-1816 i Skien til Anne Marie Thygesen f. 1797 i Skien. På internett fant jeg ut at hun døde ca. 1850 i USA. De hadde 7 barn: Andreas Cornelius f. 1917, Knud Fredrik f. 1818, Julius f. 1820, Marcus Christian f. 1821, Johanne Fredrikke f. 1823, Maren Christine f. 1824, Hanne f. 1826. Alle barna ble født i Porsgrunn. Kan ikke finne noen av dem i FT 1865, heller ikke som emigranter noe sted. Min teori er at Anne Marie etter mannens død reiste fra Porsgrunn med barna, men hvor ? Takknemlig for all hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Bryn

Dette er vel kanskje ikke til så stor hjelp, men jeg gjorde et søk i den amerikanske SSDI-basen og fant bl.a. Lucy TROSDAL (1880-1971) og Reidar TROSDAL (1890-1970), begge bosatt i Georgia. Jeg fant dessuten Fred TOSDAHL (1883-1975), Joseph TROSDAHL (1886-1968) og Carl TROSDAHL (1888-1973). Disse var bosatt i Minnesota. Et søk i en folketelling for Minesota viste dessuten at det bodde en Johan TROSDAHL (f.ca.1854) i Lake Hanska, Brown County i Minnesota i 1880.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisa Morken

Takk skal du ha. Sistnevnte, Johan, var sønn av tippoldefars eldste bror, Johan Clement, f. 1791. Familien dro til USA i 1870; foreldrene og fem barn. De første vet jeg ingenting om, så der må jeg nok undersøke litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.