Gå til innhold
Arkivverket

[#3541] Ole Pedersen Engh og Gunhild Johannesdatter


Gjest Hans Mathisen
 Del

Recommended Posts

Gjest Hans Mathisen

Ovennevnte par ble iflg. Familysearch viet i Norge 09.03.1808. Ole PE ble født på Østre Ås, Eidsvold 28.03.1772, flyttet senere til Våler i Østfold, der han var organist. Hans foreldre var Peder Pedersen Engh og Marthea Engebretsdatter Baashaug. Men hvem var Gunhild datter av? Siden Familysearch angir en dato for hennes vielse til Ole (men dessverre ikke angir hvor vielsen fant sted), går jeg ut fra at denne vielsen må være registrert i en eller annen kirkebok, sannsynligvis i Akershus eller Østfold. Men hittil har det ikke lykkes å finne den. Tillater meg derfor å anmode eventuelle innehavere av aktuelle kirkebøker om å se etter om denne vielsen finns innført på den angitte dato, 09.03.1808.Jeg har selv sjekket kirkebøkene for Våler og Eidsberg, men med negativt resultat. (Valgte Eidserg fordi der fantes en Gunhild Johannesdatter, ugift, 18 år, i 1801. Unge damer med samme navn fantes i 1801 også i Krogstad, i Aas og i Westbye, men det kan nok ha vært flere).Takknemlig for ethvert bidrag! Vennlig hilsen Hans Mathisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.