Gå til innhold
Arkivverket

[#3559] hjelp til Nils Johannesen fra buskerud!!!!


Gjest BJØRN PETTERSEN
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Pettersen

Til Tormod.De bygdebøkene du har nevnt over står det noe om St.Olavs bad i de bøkene eller er det en egen bok om dette (hvis du vet det).Mvh.Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Bjørn Pettersen

Ja jeg prøver og nøste meg litt videre.Har sjekket kirkebøkene til Hole/Norderhov uten resultat.I tellingen står det fødested Ringerike/Buskerud.Er det noen som har forslag på hvilken kirkebøker jeg kan prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Bjørn Pettersen

Hei jeg har nøstet litt i notater og spør dere der ute.Fant også det hos Famely Search IGI.Kan Johannes Krestofersen og Elen Nilsdatter være min Nils sine foreldre.Johannes er fra gården Kauserud,som visstnok under gårdsmatrikkelen i 1886 ligger under Pjaakerud.Takker for alle innspill.Mvh. Bjørn Pettersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Pettersen

Det jeg spør om er om det er noen der ute med kirkebok for Hole i den perioden,da Tyristrand tilhørte Hole sogn. Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
Gjest Bjørn Pettersen

Hei tenkte jeg kunne spørre siden det er kansje noen som er kjent rundt Vikersund,hvor ligger Rød gård,hvilke kirke var det den soknet til.Nils giftet seg vel og fikk i alle fall 2 barn til. Hilsen Bjørn Pettersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Bjørn Pettersen

Hei dette er en gammel sak som jeg fortsatt sliter med og løse helt.Etter at min bestefar ble født i 1901 har denne karen giftet seg og jeg vet nå at han fikk 2-3 barn.I 1901 er han på Rød gård i Vikersund?.Har fått høre at han kan ha bodd på Røyse i Hole på sine eldre dager.Er det noen som har kirkeboka for Hole for og se om han er der?,Alternativt om noen har kirkebok (er ikke sikker hvilken kirke som dekker Rød gård)fra Vikersund omerådet.Hadde vært så gøy og få ordnet opp i dette.Etter at han giftet seg byttet han etternavn til Engen og brukte bare dette.Er det noe mer så spør, Hilsen Bjørn Pettersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.