Gå til innhold
Arkivverket

[#3566] Jens Bentsen,Prestegaardseie,Stange


Gjest Marianne Vestli
 Del

Recommended Posts

Gjest Marianne Vestli

Jeg leter etter informasjon om Jens Bentsen og hans kone Sidsel Andersdatter. De er foreldre til Gjertrud Jensdatter,Lund Stange f.1820 d.15.1.1908 gift med Ola Pedersen Bakken, Tørberget, Trysil Mvh Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Vasaasen

Hedmark Slektshistorielag driver for tiden aktivt med dataregistrering av kirkebøkene for Hedmarken (inkl. Stange) Perioden 1714-1820 begynner å nærme seg ferdig registrert (dog ikke korrekturlest). Jens Bentsen og Sidsel Andersdatter ble gift i 1804, og har en rekke barn i perioden fram til 1820. Dersom du ønsker ytterligere bistand, vil jeg anbefale at du retter en henvendelse til Hedmark Slektshistorielag, hedslekt@online.no, eller direkte til undertegnede, svasaasen@hotmail.com, som har gjort det meste av registreringen for Stange. Slektshistorielaget utfører betalte oppdrag for kr. 400,- for 3 timer, deretter kr. 200,- per time. Nye medlemmer får 1 time gratis bistand ved tegning av medlemskap som for inneværende år koster kr. 150.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjarne P.Nerby

Jeg skal sjekke dette noe nærmere,men er på reise nå;tar det om noen dager.Har gode data på området;Ola Bakken het de i flere ledd der;disse bodde muligens på Bakken i Tørberget,skal sjekke;det heter forøvrig "Bakken" den dag i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Vestli,Elverum

Tusen takk for hjelp. Jeg har ganske bra data på Ola Pedersen Bakken,- men det er noen "hull".Så jeg er alltid intressert i mere informasjon. Han er fra Bakken Tørberget,Trysil og min tipp-oldefar. Mvh Marianne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjarne Paul Nerby

Kommer tilbake som avtalt.Har sjekket Ola P.Bakken.Hans datter Julie var min tipp-oldemor.Hennes bror Syver bodde i nærheten av min bestemor,som kjente mange av disse. Siden du bekrefter at du har gode data,nøyer jeg meg med dette;forøvrig kan det nevnes at de tidlige beboerne i Tørberget tildels og muligens hovedsaklig var finner;Anders Kuosmainen er en "kjent" skikkelse;brødrene Mortensson,som bygde nærbeliggende Nyhus i 1722, er andre. Konklusjonen er at vi er i slekt;og av trolig finneblod på dette punktte;jeg er forøvrig av finne-slekt etter brødrene Mortensson (dog via anne linje). Jeg er lett å treffe på mob tlf 951 09 614.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 år senere...
Gjest Eva Johannessen

Hei...Slenger meg på denne debatten ang Jens Bentsen og kone Sissel Andersdatter.. De ble gift den 10 mai i 1804 og fikk datteren Berthe samme år.Berthe er min manns 2 eller 3tipp. Jeg lurer på om dere vet hvor JENS BENTSEN kommer fra? Sissel har vi greie på men mannen vet vi ikke hvor kom fra.. Eva:)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.